30 augusti 2014

Man får ändra sig.

Exakt när lär vi oss att den manliga sexualiteten värderas högre än den kvinnliga? Det är ingen som någonsin har sagt till oss att vi borde "ställa upp" fast vi egentligen inte är så taggade eller fortsätta fast det är mer obekvämt än skönt, och ändå gör vi det. Jag tror tyvärr att i princip alla tjejer någon gång har gjort just detta, och förmodligen mer än en gång.

Varför sitter det, för oss starka självständiga kvinnor, fortfarande långt inne att säga "nej, jag vill faktiskt inte ligga just nu, även om förspelet var bra." "Nej, jag är egentligen inte så sugen. Vi avbryter." När man väl har kommit dit, fått av sig kläderna och satt igång är det plötsligt något slags krav att då håller man på till man är färdig, dvs. oftast till mannen fått komma. Att avbryta mitt i om han fortfarande är taggad känns fel. Men hur fel blir det inte att vi istället ligger och hoppas på att det ska ta slut snart?

Sex ska bygga på ömsesidigt samtycke och kommunikation, att man känner av varandra och ger och tar. Det är inget enmansrace.

Jag tycker att vi ska öva ännu mer på att säga nej. Man får faktiskt ändra sig.

XoXo / Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar